Friday, August 16, 2013

fikir dulu sebelum buat.

Dalam kesibukan serta kesesakan di pasaraya itu, Minah bingung dengan dompetnya yang kini berbaki RM50. Padahal ibunya memberinya RM100 pagi tadi untuk membeli barang-barang dapur.  Tapi dek kerana terpukau melihat baju yang cantik disebuah butik lalu dia membelinya tanpa sedar dia telah membelanjakan duit yang ibunya beri untuk membeli barangan dapur.

"menyesal, menyesal." keluh Minah sambil memilih barang-barang dapur.

ok dah kalau ikut cerita diatas agak-agak korang terfikir tak apa yang aku fikir?

pernah tak korang buat benda yang x berapa penting kemudia baru tersedar benda yang penting sebenarnya perlu dilaksanakan segera?

of course la pernah kan?

aku pun tak terkecuali dengan sikap begitu.

Nasihatnya ini ialah kita kena dahulukan benda yang penting kemudian baru boleh buat benda yang kurang penting tu.

pendek kata fikir dua kali sebelum buat, fikir dahulu sebelum bertindak.

#ok terima kasih kepada yang sudi nak memfollow blog aku. :D


Tuesday, August 13, 2013

perasaan

bila berbicara tentang perasaan ni kadang-kadang rasa nak hempuk je kepala someone kan? lagi-gi kalau kita memang tengah beremosi time bercerita tu. ibarat bercerita dengan penuh perasaan pulak kan?

ewah. tak nak cakap lebih. dear kawan, aku harap kau faham perasaan orang lain dan jangan bagi orang harapan.

aku cuma nak yang terbaik untuk kawan aku sendiri.

ok bye.

Wednesday, August 7, 2013

Selamat Hari Raya.

Salam semua.

Sekejap je kan masa berlalu. Ramadhan bakal melabuhkan tirainya dan Syawal menjelma. Hari ini hari terakhir berpuasa.  Esok dah raya.  Di kesempatan ini saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri , maaf zahir batin. :D

Ku susun sepuluh jari memohon keampunan andai selama ini ada melukakan hati pihak-pihak tertentu, terkasar bahasas. Sesungguhnya yang buruk itu datang dari diri ini, yang baik datang dari-Nya.

Selamat Hari Raya.