Posts

Showing posts from December, 2013

Terlalu banyak.

Hai.
Sedar tak sedar tahun 2013 dah nak habis rupanya.  Tak sangka kan? Begitu cepat masa berlalu. Berapa banyak azam tahun 2013 korang yang dah tercapai?  Aku erm ada la satu dua yang tercapai salah satunya ialah aku berjaya mendapat pointer 3.50 dan ke atas, tapi malang CGPA aku masih bawah 3.50. Tak apa la kan dapat Dean List pun dah cukup memandai bagi aku. 
Tahun 2013 ni kalau nak buat ringkasan pun aku rasa memang berjela-jela perenggan nanti, sebab kalau dipendekkan pun akan jadi panjang cerita sepanjang tahun ini. Tahun ini banyak mengajar aku tentang erti kesabaran di mana tahun ini juga aku banyak berurusan dengan pelbagai pihak. Manusia dengan pelbagai ragam, pelbagai reaksi, banyak la caci makian yang aku terima. Tapi untuk berjaya aku kena berfikiran positif. Dan aku jadikan itu semua sebagai pembakar semangat aku agar terus bersabar.
Hari itu, aku tercalon untuk bertanding sebagai wakil majlis perwakilan pelajar untuk UiTM Samarahan.  Tapi bukan rezeki aku untuk menjadi …

coretan halus

"memahat kata yang manis ke dalam hati ibarat menabur janji manis terhadap seseorang."
aku.. selalu alpa dengan detikan masa, si syaitan durjana semakin galak menghasut minda untuk terus lena di alam ini. Aku boleh menentang, sebenarnya. Tapi tak kuat untuk menentang. aku.. boleh terbuai dengan kata-kata manis dari sang pencuri hati dan insan sekeliling. Daku iri hati pabila sang teman diselubungi hari-hari bahagia bersama sang pencuri hati mereka. Aku juga teringin.
aku.. cuba hapuskan rasa yang nonsense ini sebaik mungkin agar tak mudah terbabas dari landasan. Tapi aku bukan lah insan yang sempurna. pasti ada cacat cela nya. kesalahan sentiasa ada.
kesilapan sentiasa berlaku akibat si ego yang memuncak melangit dalam diri.
aku adalah aku. aku juga manusia. aku ingin juga begitu. 
berdoa buat diri sendiri.
salam.